Sunt eu însumi 4

Vox populi 15

Serban Stanescu (C) 2012 – Beginnings – Part I

Lucrul la albumul „Beginnings”

Am început lucrul la album, prin noiembrie 2010. Pe la finele lunii, aveam o primă înregistrare, făcută folosind DAW-ul MuLab Free, apoi EnergyXT 2.5 Behringer Edition şi Kore Player, de la Native Instruments. Singura claviatură disponibilă era controllerul MIDI Behringer UMX 610.

La finele lui 2010, aveam al doilea proiect de piesă în lucru. Devenea din ce în ce mai evident faptul că am nevoie de alt calculator şi am înţeles că e nevoie de ceva nou. DELL-ul, era singura soluţie. Dar pe DELL, rulează Win 7 64 bit. Altă dandanae! Softurile FREE, sunt în marea lor majoritate pe 32 biţi şi pot lucra doar cu 1 procesor! Prin urmare, avantajul covârşitor al DELL, se cam evapora! Rămânea în discuţie distro-ul Linux „64 Studio”, conceput special pentru producţie media şi cu precădere, audio. Ardour şi LMMS sunt DAW-urile, dar asta însemna să renunţ la garanţia la DELL, instalând alt sistem de operare decât cel prevăzut în factură! Dacă eram în România, era altă poveste! Renunţam la Windows 7 din start!… Aici, „Asta avem, asta iubim!”. Am intrat într-un „con de umbră”.

Prin martie 2011, făcusem deja două video cu două dintre piesele realizate. Unul este videoclipul de prezentare a cursului CBPN 01 şi celălalt „Tu, ce faci pentru tine?”.

Ambele piese au fost realizate în final cu MuLab Free, şi Kore Player, deşi le-am lucrat o vreme şi în EnergyXT. EnergyXT, mi se pare prea complicat de utilizat şi clachează destul de rapid. Consumă multe resurse, cel puţin cu driverele ASIO4All. De curând am refăcut testele cu driverele ASIO Behringer. Aceeaşi poveste. Prin contrast, ultima versiune de MuLab Free (4.x), consumă într-adevăr mai puţin CPU şi RAM. Sub Windows 7, chiar merge frumos, cu Kore Player, care înghite multe resurse!

După publicarea celor două video, am renunţat să mai lucrez la album. Am înţeles că, trebuie să mă pun la punct cu cunoştinţele, să evaluez posibilităţile şi astfel, am ajuns să adun în acelaşi loc (director pe laptop…) în cadrul proiectelor mele muzicale, documentaţii, manuale, referinţe la articole. În fine „jungla” începea să se dezvăluie. Încet, greu, dar mergeam înainte!

Cum anul 2011 a avut în prim-plan altă „vedetă”, cursul CBPN 01, timpul dedicat muzicii şi studiului muzicii, a fost foarte redus în perioada februarie – decembrie 2011.

Iată însă că, lucrul cu Legea Realizării Perfecte, mi-a adus visul din copilărie „la uşă”. După trei ani de linişte, am reluat legătura cu tatăl meu „cel bogat” vorba lui Robert Kiyosaki şi finalul se rezumă la faptul că, de „Valentine’s Day” 14 februarie 2012 am primit cadou Korg PA 500 ORT. ORT, vine de la „Oriental”. Are în plus doar nişte patchuri (Styles) şi vreo câteva instrumente specifice lumii arabe. Adică, nişte mărunţişuri software. Ca hardware, este absolut aceeaşi claviatură, indiferent de varietate (Standard, Oriental). Mai mult, din ce am descoperit, diferenţa de preţ vine tocmai din partch-urile suplimentare!

În fine, după ce am instalat Korg, m-am şi apucat să învăţ şi să lucrez. Rezultatul, a fost finalizarea primei versiuni a albumului, pe 9 martie 2012. Şi când spun „finalizare”, mă gândesc inclusiv la publicarea pe internet.

Astfel, am aflat cu cât pot creşte randamentul muncii, cu un sequencer hardware „adevărat”, pe 16 piste EDITABILE, mai ales că e primul pe care îl am. Yamaha PSR 290 are unul primitiv, cu vreo 5 piste, din care una rezervată. Modul de înregistrare este single-take, deci editarea este imposibilă. La fel şi salvarea în format MIDI sau preluarea pe USB drive, card sau alt media, deşi Yamaha oferă un softuleţ primitiv de file management.

Fără îndoială, funcţiile de editare sunt destul de greoaie, spre deosebire de Roland VS 1680, sau ulterior VS 2480, pe care le-am văzut „la treabă”, în studioul lui Cătălin Filip, „CatFil Alexandria”. Pentru un novice în MIDI sequencing însă, este o minune, trebuie să spun!

Dincolo de faptul că m-a scutit de durerile de cap privind calculatorul, pot face practică pe un instrument MIDI suficient de complex încât să acopere practic toate cunoştinţele de bază privitoare la manipularea sunetelor digitale şi MIDI sequencing.

Astfel, am reuşit în intervalul 14 februarie – 09 martie 2012 să realizez partea de înregistrare-editare MIDI, post-procesarea (panning, volum, mixing) preluarea în format audio,

prelucrarea pistelor în format audio şi finalizarea albumului, în care este desigur inclus şi uploadul pe internet.

De la acea dată 09 martie 2012 a început marea aventură a scrierii cărţii „Studioul de acasă”.

Închei această parte (care s-a dovedit a fi mai lungă decât mă aşteptam!) şi în următoarea parte, voi povesti despre lucrul la cartea „Studioul de acasă”, care este cred cea mai fascinantă experienţă din ultimii trei ani!

Închei cu o remarcă importantă:

Acest al doilea succes al meu 2012, este compus, aşa cum se vede, dintr-o listă mai lungă de mici succese, CUMULATE.

Am scris acest articol între alţii, pentru toţi cei care vor să îşi construiască o afacere de succes.


Vizualizări articol: (352)

Articole înrudite:
Scuze! M-am străduit, dar... fără rezultat! :( .

2 thoughts on “Sunt eu însumi 4


  1. Felicitari pentru aceasta reusita. Fiind un consumator de muzica electronica, am inchis ochii si m-am lasat purtat de notele muzicale. Am regasit valurile Vastu. Imi mangaiau trupul cu aceeasi delicatese ca in urma cu 10 cand le-am intalnit pentru prima data in acordurile lui J.M.Jarre. Ma indemnau la meditatie – o meditatie in singuratate, chiar daca eu prefer armonia unei comnunitati.


    • Mulţumesc, Tudor! Eşti la fel de nuanţat în comentarii ca şi în articole!
      Da, albumul Beginnings, este aşa cum îi spune şi numele, un mănunchi de începuturi, într-o puzderie de direcţii reunite sub genericul “muzică electronică”.
      Stilistic vorbind, ce fac eu şi mă atrage, este mai curând un “fusion” decât un stil clar. Am amestecat muzica clasică, cu care am crescut şi care îmi este stâlp de rezistenţă interioară, rock-ul “a la Pink Floyd & Queen” cu ambientala şi muzica de meditaţie. Deşi sunt practic canalfabet muzical încă, am lucrat în trei game pe care le iubesc şi cu care rezonez: C, F şi G, pe alocuri G minor. O să dezvălui un secret: Am spionat indicaţiile Korg PA 500 ca să aflu tonicele, altfel, aş fi ezitat, că am luat-o pe ghicite. De C m-am prins uşor, de G la fel, cu F şi G minor, a fost prea complicat, deşi după ce mi-a zis Korg, am buchisit şi am înţeles cât de cât.
      Ce înseamnă C, F şi G?
      C, este gama pentru Muladhara chakra, centrul rădăcină, ne pune în legătură cu Geea, ca Fiinţă;
      F, este gama pentru Anahata, centrul inimii, Iubirea Universală;
      G, este gama pentru Vishuddha, care este centrul învăţăturii, al transmiterii învăţăturii şi desigur, al muzicii, auzului şi urechii muzicale.
      Aşa încât, ai intuit la milimetru!
      Iniţial, am vrut să fac muzică pentru meditaţie, dar mi-am dat seama că am prea multe de învăţat privitor la uneltele MIDI hardware şi software, până să iasă din mine ce vreau eu.
      O ZI BUNĂ ÎŢI UREZ!
      Şerban

Comments are closed.